Jaloveckis BoleslavasGimė 1846 m. rugpjūčio 10 d. Saldutiškyje. XIX a. pab.–XX a. pr. valdė Saldutiškio dvarą. Valdė ir Kuktiškių dvarą. 1906 m. kaip Švenčionių apskrities atstovas, dalyvavo Rusijos imperijos Valstybės Dūmoje. Boleslavas Jaloveckis baigė Peterburgo karo akademiją. Domėjosi geležinkeliais, kaip itin svarbiu ir pelningu strateginiu objektu. Boleslavo Jaloveckio dėka Lietuvoje atsirado pirmasis siaurukas, ėjęs per Saldutiškį. Jis suprojektavo ir du  prabangius ir itin saugius caro traukinius - 10 ir 12 vagonų. 1888 m. įvyko tokio traukinio katastrofa - jis nuvažiavo nuo bėgių. Tačiau keleiviai nenukentėjo, caro šeima atsipirko tik lengvais nubrozdinimais. Traukinio projektuotojas buvo apdovanotas ir įgijo teisę prisipirkti žemių aplink Saldutiškį. 
Boleslovas Jaloveckis buvo didžiosios Lietuvos valstybės šalininkas, prie kurios lygiomis teisėmis kvietė jungtis lenkus ir baltarusius. 1907 m. Vilniuje lietuvių ir lenkų kalbomis išleido „Lietuva ir jos reikalai", „Tautiškas Lietuvos katekizmas". Nuo 1909 m. bendradarbiavo Vilniuje leistame laikraštyje „Litwa". Saldutiškyje jis užveisė retų augalų dendrologinį parką. Vadovavo bendrovei, tiesusiai siaurąjį geležinkelį Panevėžys - Švenčionėliai (nutiestas 1899m.). Inžinierius B. Jaloveckis buvo ne tik šio geležinkelio savininkas, bet ir pirmosios geležinkelio draugijos Rusijoje įkūrėjas. Žinomi jo teoriniai darbai apie geležinkelius. Išlikusiuose (1904 m.) laiškuose iš Peterburgo generalgubernatoriui P.V. Veriovkinui, B. Jaloveckis mini, kad Geležinkelio valdybą jį vėl išrinko pirmininku. Mirė Sankt Peterburge nuo šiltinės. B. Jaloveckis buvo labai turtingas žmogus, valdė didelę dalį Rusijos geležinkelių ir metalurgijos pramonės akcijų, gausiai rėmė Lietuvos pabėgėlius Rusijoje Pirmojo pasaulinio karo metais.

2007 m. liepos 1 d. Lentupio geležinkelio stotyje B. Jaloveckiui atminti pastatytas biustas.

Šaltinis: www.wikipedia.org

 

Joomla templates by a4joomla